staden

staden
foto: lili samuelsson

lördag 6 augusti 2011

jag är en hora

eller i alla fulligaste fall en som säljer mig. mest min konst. men kanske också min själ eller sockervadd på tivoli.
kungsbacka torgmarknad är ett tivoli. torgvärden är en direktör man springer efter flera varv för att få nåden att tilldelas en plats. om än en liten en.
barnen trevar över gummiarmbanden med plastkiwi och föräldrarna krokar snabbt in dem. "är du säker på att du vill ha just detta?" barnen hinner inte svara förrän föräldern har dragit i det osynliga kopplet och lagt barnet på plats i en korg, eller i en handväska. kanske rent av låst in dem i bilen, med uppvevade rutor. där kan en del barn kokas till döds. det har hänt, visst är det så. hoppsan, jag glömde bort att jag hade ett barn med mig.
så kanske skall jag nu börja sälja min kropp. den är fantastiskt härlig och välanvänd, välhångd och bullig.
hallå, ger du mig en femma eller två. så kan jag köpa sockervadd och komma ihåg att jag själv har ett barn. någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar