staden

staden
foto: lili samuelsson

onsdag 29 juni 2011

en liten tub superlim

man vet aldrig vad några tior kan ställa till med. särskilt inte om man köper en liten tub superlim och skall limma ihop ett lås med en plastslang. allt för att påbörja ett armband.
så gick det som det gick. tumme och pekfinger på vänsterhand blev plötsligt ett. trodde huden skulle fläkas av när jag särade på dem. och tog hjälp av höger hand där samma sak hände. allt limmades ihop utom det som skulle ihop.
så nu sitter jag här utan fingeravtryck och funderar på vilka brott jag kan begå. kanske stjäla en get från ett zoo eller sockervadd från en cirkus.
ikväll lägger jag mig med sjok av lim och det fnasar gott när jag löser sudoku. typ har jag lärt mig något. eller inte. jag ser mig själv göra om samma sak imorgon. visdom är inget man får utav sina misstag. eller hur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar